شانس قبولی بیشتر پولدار‌ها در دانشگاه‌های دولتی-راهبرد معاصر
رکورد پرجمعیت‌ترین خانواده جهان؛ مردی ۱۰۲ بار پدر و ۵۷۸ بار پدربزرگ شد وزیر بهداشت: سال ۲۰۲۵ را سال صلح برای کارکنان سلامت اعلام کنیم هشدار افزایش آلودگی هوا در تهران آخرین خبر‌ها از رفع فیلتر سکو‌های خارجی و ارتقای کیفیت اینترنت حکم اعدام برای محیط‌بان کرمانی صادر شد / آخرین تلاش‌ها برای جلب رضایت شاکی توضیح وزارت علوم درباره تاخیر در اعلام فراخوان جذب هیئت علمی سال ۱۴۰۳ اسامی محصولات آرایشی غیرمجاز اعلام شد مدیرکل دفتر حیات وحش: پلنگ دماوند ماندنی نیست ۶۰ درصد طلاق‌های این استان مربوط به کودک همسری است هواشناسی ایران۱۴۰۳/۱۰/۱۴؛ افزایش آلودگی هوا در کلانشهر‌ها دستگیری عوامل سقط جنین در کرج تأیید سه زمین برای آرامستان‌های جدید تهران/ احتمال دفن اموات از سال آینده در آرامستان «بی بی مریم» ادامه بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور/ افزایش نسبی دما در هفته پیش‌رو عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در دروس ریاضی، علوم و سواد خواندن با افت همراه است تهران ۲ درجه سردتر می‌شود | هشدار نارنجی برای ۴ استان

شانس قبولی بیشتر پولدار‌ها در دانشگاه‌های دولتی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شانس قبولی دهک‌های بالاتر جامعه نسبت به اقشار ضعیف‌تر با معدل مساوی بیشتر است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 25
کد خبر: ۱۳۹۷۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، محمدحسین ساعی گفت: عدالت آموزشی مقوله چند مولفه‌ای پیچیده است که حل آن به تنهایی در یک مصوبه امکان پذیر نیست. اتفاقی که در کنکور رخ داد شاید کمتر از ۱۰ درصد حل این مسئله باشد.

به گفته او، این مسئله را می‌پذیریم که اگر مصوبه‌ای در کنکور اتفاق بیفتد، سامانه‌های موجود در کشور خود را تطبیق می‌دهند تا بتوانند عدالت آموزشی را از مسیر خودش با امکانات و مولفه‌های قدرت و ثروت خارج کنند.

ساعی گفت: طبق آمار‌های موجود وضعیت عدالت آموزشی هم اکنون در وضعیتی که کنکور مبنای ورود به دانشگاه هاست اصلا مناسب نیست و حتی بحث معدل وضعیت را بدتر می‌کند، یعنی در مناطق محروم ترم در معدل‌های مشابه هم افرادی که مربوط به دهک‌های ثروتمندتر جامعه هستند بیشتر قبول شده اند.

به گفته او، مجموع قبولی‌های کنکور از طبقات بالاتر جامعه به نسبت دهک‌های پایین‌تر جامعه با همان معدل بیشتر بوده است و به این موضوع کسی اهمیت نمی‌دهد، در تهران بیشترین قبولی‌های دانشگاه‌ها را داریم و میزان معدل‌های قبولی در میزان با استان‌های محروم مانند سیستان بلوچستان و گلستان بسیار پایین‌تر است.

به گفته ساعی، این موضوع ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر معدل مبنا قرار گیرد، حداقل در کوتاه مدت این امکان وجود دارد که بازسازی به نفع عدالت آموزشی اتفاق بیفتد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار