بارش‌های ۲۰۰ میلیمتری برای برخی استان‌ها و حوضه‌های آبریز کشور هشدار طوفان و سیل؛ آماده باش مراکز درمانی از دوشنبه تا جمعه پرتاب لیوان از سوی معلم، دانش‌آموز بهارستانی را راهی بیمارستان کرد کشف گور ۶۲۰۰ ساله یک نوجوان هشدار قرمز هواشناسی برای ۴ استان کشور / جلسه اضطراری وزیر راه جزئیات تعطیلی مدارس فیروزکوه در روز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴  مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۵ تمدید شد هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان / خطر سیلاب و قطع برق در برخی استان‌ها تشدید فعالیت سامانه بارشی در سراسر کشور شناسایی ۱۱۰۷ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور/ صید پشه آئدس در ۱۱ استان معاون رئیس‌جمهور: نرخ بازگشت نخبگان ایرانی به کشور فقط یک درصد است که عدد نگران‌کننده‌ای محسوب می‌شود اسامی پاساژ‌های ناایمن پایتخت اعلام شد  ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ لغو زوج و فرد از درب منازل در تهران؛ تصمیم اضطراری پلیس راهور بلبشوی مدیریتی استانداری تهران درباره آلودگی هوا/ کارگروه، ادعای دبیر را «شایعه کذب» نامید! پیش‌بینی ۲۷۴ روز پیش رئیس قوه قضاییه درست بود

شانس قبولی بیشتر پولدار‌ها در دانشگاه‌های دولتی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شانس قبولی دهک‌های بالاتر جامعه نسبت به اقشار ضعیف‌تر با معدل مساوی بیشتر است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 25
کد خبر: ۱۳۹۷۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، محمدحسین ساعی گفت: عدالت آموزشی مقوله چند مولفه‌ای پیچیده است که حل آن به تنهایی در یک مصوبه امکان پذیر نیست. اتفاقی که در کنکور رخ داد شاید کمتر از ۱۰ درصد حل این مسئله باشد.

به گفته او، این مسئله را می‌پذیریم که اگر مصوبه‌ای در کنکور اتفاق بیفتد، سامانه‌های موجود در کشور خود را تطبیق می‌دهند تا بتوانند عدالت آموزشی را از مسیر خودش با امکانات و مولفه‌های قدرت و ثروت خارج کنند.

ساعی گفت: طبق آمار‌های موجود وضعیت عدالت آموزشی هم اکنون در وضعیتی که کنکور مبنای ورود به دانشگاه هاست اصلا مناسب نیست و حتی بحث معدل وضعیت را بدتر می‌کند، یعنی در مناطق محروم ترم در معدل‌های مشابه هم افرادی که مربوط به دهک‌های ثروتمندتر جامعه هستند بیشتر قبول شده اند.

به گفته او، مجموع قبولی‌های کنکور از طبقات بالاتر جامعه به نسبت دهک‌های پایین‌تر جامعه با همان معدل بیشتر بوده است و به این موضوع کسی اهمیت نمی‌دهد، در تهران بیشترین قبولی‌های دانشگاه‌ها را داریم و میزان معدل‌های قبولی در میزان با استان‌های محروم مانند سیستان بلوچستان و گلستان بسیار پایین‌تر است.

به گفته ساعی، این موضوع ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر معدل مبنا قرار گیرد، حداقل در کوتاه مدت این امکان وجود دارد که بازسازی به نفع عدالت آموزشی اتفاق بیفتد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار